Ellinor Bergman

Tjugoåring. Fotograf. Äventyrare.
Driver ett eget fotoföretag och jobbar deltid i butik samtidigt som jag drömmer mig bort till fjärran länder och funderar på vad jag vill göra här i livet. Här på bloggen delar jag med mig av vardagsbetraktelser och bilder från mina plåtningar.

Länktips
laurel & quist · Ben Trovato · Leo Green · Alicia Swedenborg · Annika Svenmarck · Elin Ivemo ·

Påsklilja

Postat den 2010-04-06 · 2 kommentarer
Nikon D90 + Nikkor 50/1.8 (+ Close up filer +10)
1/100, f.2.8, ISO 400

Jag är lite sen med det med att fotografera påskliljorna, men varför vara som alla andra och göra det innan/på påsken? Jag satsar på att plåta när de redan hunnit vissna. Påsken får mig lite att sakna när man var liten gick runt och tiggde godis med slarvigt målade påskkort. Då var man åtminstone utklädd. De påskkärringar som besökt oss har varken haft påskkort eller utklädnad, och med en enkel ICA-påse att samla ihop dagens fångst i. Jag kände ändå att lite godis måste dela med mig av, så jag tog en god näve ur mitt personliga förråd (vilket inte var speciellt mycket) och kände mig riktigt snäll. Tydligen var jag ensam om den tanken för jag fick några skeptiska blickar och det var inte förns jag ställde ifrån mig min påse, sa 'Glad Påsk' och började stänga dörren som de besviket vände sig om och gick. Nästa år ska jag ha ett påskkort innan jag ger iväg något godis!



Kommentarer
Postat av: Michelle [michellepaine.blogg.se]

Hej!

Skulle du vilja vara med i min fototävling med temat vårkänslor, nu när våren börjar närma sig!



Kram, Michelle!

2010-04-06 @ 20:42:04
URL: http://michellepaine.blogg.se/
Postat av: simone

okej, härligt! ^^ Då är det ju snart sommar! :D

2010-04-06 @ 21:48:09
URL: http://gmz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback