Ellinor Bergman

Tjugoåring. Fotograf. Äventyrare.
Driver ett eget fotoföretag och jobbar deltid i butik samtidigt som jag drömmer mig bort till fjärran länder och funderar på vad jag vill göra här i livet. Här på bloggen delar jag med mig av vardagsbetraktelser och bilder från mina plåtningar.

Länktips
laurel & quist · Ben Trovato · Leo Green · Alicia Swedenborg · Annika Svenmarck · Elin Ivemo ·

Rytteriet på Skansen

Postat den 2010-05-20 · 0 kommentarer

Jag har idag kommit underfund med en sak: livet var lättare när man var yngre. Det går inte en dag utan att jag tänker på vad jag ska göra efter sommaren, under sommaren och hur jag ska klara av allt jag vill göra ekonomiskt. Idag pratade jag däremot lite med en kille som inte hade stora ambitioner i sommar. Han var åtta och efter att ha frågat vad han skulle hitta på under hela lovet så svarade han efter lite funderande: "Cykla.".

Det är nästan det som är det bästa med jobbet, att prata med alla barn! Vissa får man igång rätt snabbt, andra behöver man "mjuka upp" lite. En annan pratkvarn idag frågade mig om allt och ingenting, han ville bestämt veta vad fåren hette och på vilket nummer den stora gula hästen bodde på. Inget barn är den andra lik, vilket är rätt roligt.



I morgon åker jag till London! So long! Tillbaka den 25:e.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback